En iso 9001:2008

Razgovor Milan Vesel

Softverski mini-integrator

Milan Vesel

Imaves je hrvatska softverska tvrtka sa sjedištem u Zagrebu koja je prije desetak godina počela projektirati, uvoditi, integrirati i održavati rješenja namijenjena upravljanju poslovnim uslugama te približavati IT tehnologiju krajnjim korisnicima.

 

Objasnite nam poslovnu strategiju tvrtke Imaves, u osnovnim crtama.  Što je glavna razlika u odnosu na ostale igrače iz istog segmenta, na tržištima na kojima radite?
IMAVES je od početka poslovanja, 2002. godine za strateškog partnera odabrao američku tvrtku BMC Software na kojoj gradi poslovanje. Usavršavamo se u području ITSM-a, a koliko smo u tome uspjeli govori činjenica da imamo 7 ITSM stručnjaka, 7 ITIL certifikata u tvrtki od 13 zaposlenih.  Naš poslovni partner BMC ima skalabilne proizvode, stoga je naša velika prednost što ITSM rješenja možemo ponuditi organizacijama do 50 zaposlenih uz BMC kvalitetu, ali primjerenu cijenu.

Poslovanje u brojkama

 

Možete li nam reći koliko je ukupni konsolidirani prihod Imavesa? Dajte nam konkretne financijske podatke?
Prihod Imavesa za godinu 2012. je 4.6 milijuna kuna. Manji dio su BMC licence, a veći usluge kao rezultat znanja naših stručnjak i povjerenja naših korisnika da smo sposobni odraditi zadane zadatke na vrijeme i u dogovorenim okvirima.

Što generira najviše prihoda – u smislu industrijskih vertikala, u smislu pojedinih proizvoda – koji su najprodavaniji? Što Imavesu u Hrvatskoj donosi najviše novca?
Možemo se pohvaliti da smo u ovih 11 godina uspješno implementirali 20 ITSM rješenja prateći najbolje ITIL smjernice.  Omjer privatnog i javnog sektora bio je 50:50, ali je sada znatno na strani privatnog. Veće je povjerenje privatnog sektora od javnog.

Kako ide s poslovima u regiji?
IMAVES je 2007. godine proširio poslovanje na područje Slovenije, a već slijedeće godine na područje Bosne i Hercegovine te Srbije. Trenutno u Bosni i Hercegovini imamo najveći broj stranih korisnika, ali ulažemo velike napore u širenje prodaje tvrtke Imaves tako da se očekujemo širiti i dalje.

Što su ciljevi za ovu godinu, i koliko su ostvareni, a što su planovi i ciljevi do kraja slijedeće godine  - gledano u financijskom smislu i u smislu razvoja poslovanja?
Ciljevi za ovu godinu su održati stabilnost društva, zadovoljstvo korisnika i zaposlenika te raditi na povećanju broja korisnika i prodaji novih BMC proizvoda. Ciljevi za 2013. godinu su ispunjeni u financijskom smislu. Za iduću godinu očekujemo povećanje prihoda u odnosu na ovu godinu te pojačati prodaju BMC proizvoda koje do sada nismo imali mogućnosti uspostaviti na tržištu.

Korisnik je partner

 

Tko su vam partneri? Što od partnera očekujete u financijskom smislu, a što moraju postići u smislu razvoja poslovanja u Hrvatskoj?
Naši partneri su naši kupci. Bez naših kupaca ne bismo imali uspješne uspostave ITSM rješenja. Od dobavljača, partner nam je BMC Software od kojega dobivamo primjerenu prodajnu i promotivnu podršku. BMC stručnjaci dolaze kod naših kupaca i mogućih kupaca te svojim znanjem i iskustvom pomažu u razumijevanju vrijednosti BMC rješenja. Kupcima objašnjavaju koje su prednosti za organizaciju uspostavom BMC proizvoda.

Što su prednosti partnerskog odnosa s Imavesom? Tko su vam najvažniji partneri u našoj zemlji?
Prednost partnerskog odnosa s Imavesom je naša posvećenost ITSM rješenjima koja uključuju BMC Software proizvode. Naši klijenti nemaju potrebu za posebnim BMC znanjima, nego se mogu u potpunosti osloniti na naše usluge (outsourcing) uz primjerenu cijenu. Imaves znanja i iskustva dokazana su na mnogim projektima kao i u izazovnim situacijama koja su uvijek riješena na zadovoljstvo korisnika.

Navedite i opišite tri trenutno najvažnija projekta u Hrvatskoj koja se temelje na Imavesovim (BMC) tehnologijama?
Banka – Uspostava Service Management procesa koristeći BMC Service Desk Express rješenja (SDE) i Implementacija BMC ProactiveNet, integriranog rješenja za upravljanje izvedbom, dostupnošću, događajima i utjecajem koje je izrađeno specifično kako bi se njime upravljalo velikim obujmom podataka o poslovnim servisima i prikupili događaji sa višestrukih platformi, dobavljača i izvora te kako bi se uključili elementi kojima upravlja IT. Proizvodnja – Uspostava procesa upravljanja promjenama (Asset Management) koristeći BMC Service Desk Express rješenja (SDE).       IT – Uspostava Service Management procesa korištenjem BMC Service Desk Express rješenja (SDE)

Opišite nam, ukratko, Imavesovu ponudu za male poduzetnike?
Kao što sam već prethodno spomenuo, IMAVES ima ponudu za male poduzetnike gdje oni već za primjereno male iznose i izuzetno brzo mogu uspostaviti ITSM rješenje, BMC Track-It!, u svojoj organizaciji. BMC Track-It! rješenje objedinjuje sve što je organizaciji potrebno da dostavi odličnu IT potporu korisnicima te stekne bolju kontrolu nad IT okruženjem.  Track-It! čini rješavanje problema lakšim – kroz pristupačan dizajn sučelja, snažne mogućnosti upravljanja imovinom te potpunog praćenja incidenata, problema i zahtjeva za promjenama. S ovim rješenjem dobivate snagu najboljih praksi ITSM-a, zajedno s jednostavnom instalacijom, lakom konfiguracijom te brzim povratom na ulaganje. Skalabilnost BMC proizvoda moguća je unutar istog proizvoda povećanjem broja licenci ili uspostavom dodatnog procesa, ali i prelaskom na veće BMC rješenje koje može pratiti sve zahtjeve organizacije koja raste i razvija se odnosno mijenja.

Prema vašem mišljenju, što su najizazovnija područja poslovanja u našoj zemlji? Gdje (ili, s kime) ide najteže?
Kao što sam već spomenuo, omjer privatnog/javnog znatno se promijenio u korist privatnog. Nema potrebe dalje komentirati. Privatnici jako paze na što i kako ulažu (investiraju) svoj teško, na tržištu, zarađeni novac. Što je najizazovnije? Ostati profitabilan uz zadovoljne korisnike i zaposlenike.

Da li i koliko Imavesa „troši“ javni sektor? Što su specifičnosti tog tržišta? Kako im vi pristupate?
Imaves ne troši javni sektor u prodajnom smislu.

Tržište, kriza, EU

 

Kako se kriza odražava na poslovanje Imavesa u Hrvatskoj i kako ste tome doskočili?
Unatoč krizi, Imaves ulaže u nove zaposlenike i zahvaljujući poticajnim mjerama zapošljavanja Ministarstva rada i mirovinskog sustava uspjeli smo obrazovati mlade stručnjake od kojih su neki danas stalni zaposlenici Imavesa na neodređeno. S druge strane veliku pažnju posvećujemo troškovima, pa smo smanjili sve što se dalo. Na žalost naših dobavljača …, ali to je poznati gospodarski krug.

Postoji li neki aspekt ulaska Hrvatske u EU koji će posebno pogodovati poslovanju tvrtke Imaves u našoj zemlji?  Što su tu prednosti, a sigurno ima i nešto što vam neće pogodovati?
U našem poslovanju neće se ništa promijeniti, jer smo mi već od prije prisutni u Europi. Što se tiče konkurencije, ona je jača unutar Hrvatske nego što dolazi izvana. Lokalni jezik i poznavanje običaja još uvijek su naša prednost. Naši poslovni ciljevi su širiti se izvan granica Hrvatske kako u EU, tako i u ostale države.

Kad je u pitanju IT tržište općenito kakvi su vaši dojmovi o hrvatskom tržištu? Postoji li neki trend ili pojava koja će posebno dobro (ili / i posebno loše) utjecati na vaše poslovanje?
Dojmovi su zanimljivi, a zapravo vrlo jednostavni. Svatko se bori za sebe kako zna i umije. Nismo ništa drugačiji od drugih. Možda smo uspješniji od nekih koji nisu postigli tržišno prepoznavanje usmjerenja svoje IT organizacije ili se bore s naplatom

Razgovarala: Irena Juranović